اختراع «دستگاه کنترل الکترونیکی گیربکس اتوماتیک جهت استفاده در ماشین آلات سنگین راه سازی» توسط دکتر مرتضی علی اصغری

 | تاریخ ارسال: 1402/8/28 | 
ثبت اختراع با عنوان «دستگاه کنترل الکترونیکی گیربکس اتوماتیک جهت استفاده در ماشین آلات سنگین راه سازی» توسط دکتر مرتضی علی اصغری عضو هیئت علمی مهندسی برق دانشگاه صنعتی ارومیه ( منبع)


مشکل فنی و بیان اهداف اختراع:
در ماشین آلات سنگین راهسازی به علت نیاز دستگاه به انرژی های متفاوت در موقیت های متفاوت کاری گیربکس از پیچیدگی بسیاری برخوردار است به عنوان مثال دستگاه گریدرمدل Volvo g۷۱۰ دارای ۸ دنده برای حرکت دستگاه به جلو و ۴ دنده برای حرکت دستگاه به عقب می باشد. لذا اتوماتیک بودن گیربکس در ماشین آلات سنگین راهسازی اجتناب ناپذیر است. لذا کارخانجات تولیدی، دستگاههای خود را به این سیستم مجهز نموده اند.
به علت پیچیدگی گیربکس، سیستم الکترونیکی کنترل گیربکس (GCU) نیز از پیچیدگی بسیاری برخوردار است. متاسفانه سیستم GCU موجود روی دستگاه ها از ایرادات عمده ای برخوردار است. مشکل اصلی دستگاههای موجود در کشور ناشی از ایرادات این سیستم و همچنین عدم پشتیبانی کافی شرکت های تولید کننده می باشد.
از مشکلات دیگر در ماشین آلات سنگین راهسازی زبان نمایشگر سیستم الکترونیکی آن می باشد که برای راننده امکان ایجاد ارتباط با منوی انگلیسی دستگاه میسر نیست و برای رفع مشکلات ساده دستگاه نیز نیاز به متخصص می باشد.
ارائه راه حل برای مشکل فنی موجود:
از راه حل های پیشنهادی برای حل این مشکل به موارد زیر می توان اشاره نمود:
  • راه حل اول اینکه در موقع خرید شرکت فروشنده را با عقد قراردادهای محکم ملزم به پشتیبانی کافی نمائیم. تجربه نشان داده است که این راه حل به علت مشکلات سیاسی و اقتصادی در هر برهه از زمان کارساز نبوده است.
  • راه حل پیشنهادی برای حل این مشکل این بود که با استفاده از تکنولوژی داخلی و با استفاده از تجربیات کسب شده از کارکرد سیستم، خود سیستم GCU را متناسب با کارکرد های داخلی طراحی کنیم و دیگر برای خرید و پشتیبانی این سیستم پیچیده نیازمند کشورهای تولید کننده اروپایی وآمرکایی نباشیم.

دفعات مشاهده: 199 بار   |   دفعات چاپ: 56 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


کد پستی : 17165-57166

صندوق پستی : 419-57155

فکس : 04431980251

ارتباط مستقیم با ریاست :

ملاقات حضوری :دوشنبه ها 10 الی 12

ایمیل رئیس دانشگاه : po@uut.ac.ir

آدرس : آذربایجان غربی، ارومیه، ابتدای جاده بند، بالاتر از گلشهر 2

کانال اطلاع رسانی رسمی دانشگاه : @daneshgah_uut

پست الکترونیکی : info@uut.ac.ir

پیوندهای تصویری
copyright@2019.Urmia University of Technology